Umilinţa

În timp mi-am format nişte tabieturi mai altfel. Am zile când ies din tiparele proprii și îmi dedic timpul unor activități mai simple dar educative.Avand internetul ca unealta în cautarile mele, pot sa privesc un teatru, sa vizitez un muzeu virtual sau asculta o muzica de calitate.Totul e atât de aproape acum și fără costuri!Sigur ca mi-ar place sa ies îmbrăcată frumos la un teatru sau sa fiu lângă cele mai celebre tablouri sau minuni ale artelor dar e o chestie ce tine de timp și finanțe.Plus ca la muzeu nu e deschis la 2 dimineața! Când îmi vine mie a vizita!
De la o vreme mi-am propus sa văd și filme romanesti.Asta pentru ca am motive sa cred încă în valorile romanesti, în atrişti cu talent și daruire pentru ceea ce fac.Mi-as fi dorit mai mult sa le pot vedea in cinematograf! La noi in oras insa… nu exista! S-a inchiriat unei ‘asociatii de binefaceri’.Tot internetul ramane distractia ieftina, singura si comoda.

Desigur ca „ne mor talentele” așa e făcut omul! Sa trăiască și sa moara!Dar sunt total în opoziţie cu ceea ce se spune despre generația noua de artisti. Exista și promovari „pile” dar exista și talente frumoase! Am in lista de prieteni pe ‘carte-n moaca’ actori,cantareti,scriitori… sute! Am de unde sa aleg cand imi caut ceva pentru hrana sufletului pentru ca majoritatea i-am descoperit dupa ce le-am citit cartile sau i-am admirat jucand ori prin arta lor.Iar in arte am cativa ani buni de scoala!
Nu stiu cum am ajuns la filmul asta. Probabil cautand ceva de ‘CalMARE’ dupa atatea seri de nervi si zile pline de incertitudini. Dupa o ora de Frank Sinatra mi-am facut curaj sa vad si filmul.
Iti trebuie o anumita stare sa te bagi la un film.Liniste si..

Umilinta-film romanesc (2011)

Este vorba despre smerenia unui om mai degraba dar si despre umilinta pe care ceilalti ca o provoaca acestui om.
Un om inchis in sine,ce traieste in clopotnita unei biserici in ruina – cu imaginile sterse de sfinti colorati,inconjurata de verdeata inalta a unei mlastini…mi-a amintit de un poem al lui Cosbuc-Biserica ruinata.
Actorii joaca exemplar.Fara urme de falsitate pe care o regasesti in unele filme in ultima perioada.Fiecare artist,cunoscut sau nu , e in pielea personajului prea bine.
Coloana sonora a filmului este mulata si asimilata perfect,e un tot de sunet si imagine real, te transpune acolo.Si asta e ideea unui film bun.
‘Doamne,Dumnezeule!Ce mi-ai facut Doamne!”- Sunt singurele cuvinte spuse de ‘nebunul satului’ in amintirea accidentul facut.
In restul filmului el apare ca un om ce-si ispaseste sentinta prin mutenie absoluta,suportand batjocura oamenilor din sat cautand iertarea sufletului si a pacatelor probabil, prin credinta.Tacerea lui ‘vorbeste’ cu sufletul spectatorului,cu stari ce ne fac sa devenim mai buni mai empatici.

Un film ce arata caderea unui om de la statutul de om respectabil (veterinar) intr-un ‘prost al satului’ dar care si asa in ‘lumea lui’ nu-si pierde credinta.Un film care te misca profund prin stari de liniste,iritare,nervi,intriga si multe altele!
Pe langa drama acestui suflet de om avem drama colectiva, aroganta autoritatilor la ‘micile drame’ ale cetatenilor si finalul pe care va las sa il vedeti singuri!
Eternul ‘nenorocitii dracului!’ ce vine ca un strop de refulare a nemultumirii si neputintei in fata problemelor vietii.
Am reusit sa vad un film romanesc sensibil si de exceptie!

Tag-uri:, , ,

Lasă un răspuns

