Statutul de amanta ?

Ma gandesc demult sa postez ceva nou pe blog. Ma intreaba prietenii si cei care ma citesc de ce nu scriu.
M-am uitat la ‘vizualizari’ si vad cu cata consecventa se deschide blogul, in fiecare zi. Si imi dau seama ca unii chiar m-au citit cu placere. Si m-ar citi in continuare, cu placere. Ceva insa, m-a oprit.Nu va ganditi la cine stie ce.
Pur si simplu ceva probleme tehnice cu microsoftu lu’ word ( pardon.. word’u lu microsoft!), cu laptopul…si ceva mai putin timp liber langa butonele.Am sa scriu imediat ce timpul imi va permite , unele intamplari inedite.. altele hazlii.
Am planuri mereu pentru viata mea si se pare ca se va schimba in bine ceva foarte de curand.
Mai mult nu va pot spune.Nu este vorba de nici o legatura cu titlul acestei postari.Nicidecum!

Cati dintre voi ati avut curiozitatea de a citi in DEX ce inseamna acest cuvant: AMANT-Amanta?

„AMÁNT, -Ă, amanți, -te, s. m. și f. Persoană care întreține relații de dragoste cu o persoană de alt sex fără a fi căsătorit cu aceasta;
(pop.) iubit, ibovnic. – Din fr. amant, lat. amans, -ntis.

AMÁNT, -Ă s.m. și f. 1. Persoană care are relații intime de dragoste cu cineva în afara căsătoriei; ibovnic.
2. Persoană care iubește și este iubită la rândul ei de altă persoană de sens contrar. [< fr. amant, cf. it. amante, lat. amans, amantis].”

Desi in DEX  nu am observat si alt sens al acestui cuvant: cel de amanta (din fr. maîtresse)-metresa- femeie intretinuta;( amanta intretinuta).Amanta pare a fi un sinonim al cuvantului „iubit(a)” in varianta celor casatoriti.

Deci? Toate cuplurile necasatorite ar trebui, conform DEX-ului, catalogate cu titlul acesta, de care lumea pare a se zgribuli nitel.
Atata timp cat exista o relatie cu un partener ce este casatorit…esti amant sau amanta! Sau nu?Dex-ul confirma asta!
Cat despre intretinerea amantei…tine de posibilitatile fiecaruia.O femeie intretinuta de un amant… e tot un fel de curva dar numai a unuia.Nu?
Mie mi-a placut mereu cum suna acest cuvant:’amanta’.Barbatilor din viata mea, recunosc ca nu. Si asta mi-a parut ciudat atunci la timpul acela.
Sa lasam trecutul acolo unde e…

In ultimele saptamanani am fost ‘invitata’ (de cateva personaje din postarile mele),  sa ocup acest ‘post’ desi personajele nu sunt casatorite… deci in cel mai rau caz am fi iubiti…nu amanti!In fine!
Dar cumva…o amestecatura.Pentru ca, cei despre care vorbesc se refera in fapt,la „relatii intime neplatite”… si nu neaparat la o relatie, vor doar ‘sex mocca’.Vor o relatie in care sa nu se implice sentimental, bazata doar pe zex( pardon …cu s!) si fara bani.Alooo!!! Ati gresit persoana dragii mei!
Cand iubesc pe cineva, chiar daca acea persoana este casatorita, chiar daca nu sunt implicati banutii.E problema mea!
Nu vii sa imi ceri sa te iubesc… cand intre noi nu a fost decat o ora de …zex!
Iubirea nu se cere.Se simte.E ceva ce nu poate fi controlat.Atata timp cat o ceri…nu e iubire!
Am trait ca amanta si … „prietena” intretinuta, o perioada destula in viata mea.
Oi fi eu balabusta da nu -s bandoala!
Sa nu confundam zex ul cu iubirea pentru ca nu este cazul!
Am iubit mereu… „persoana gresita” si am ajuns sa fiu amanta de cateva ori.De cele mai multe ori neintretinuta.
Iubirea nu vine cand vrei tu…si nici nu o poti controla.
Iti poti controla actiunile dar nu poti sa iti dictezi sa iubesti pe cineva.E o mare diferenta!
Deci stimabililor x, y, si z… cei care va gandeati ca am putea deveni amanti…de amorul artei.
Nu va permiteti sa ma intretineti…atunci nu se poate nici sa ma aveti  amanta .
Si stiti de ce? Tocmai ca dragostea dureaza 3 ani; si eu mai am doi si jumatate pana imi trece!

Va urez numai bine si inchei cu cateva versuri superbe scrise de M.Eminescu

„In vita lumii acestie,
Ce-i fara capat si-nceput,
In toata neagra vecinicie
O clipa numai te-am avut.

De-atunci te chem din intuneric
Si amintirea ta dezmierd
Pan-ce rasai… un vis himeric,
Abia rasai… si iar te pierd.

Ca la un zvon ce lin adie
Urechea tin, mereu ascult…
Tot mai putina armonie…
Pustiu din ce in ce mai mult.

Si din comoara-mi de suspine,
Cu amintiri, cu dor imbrac
Acest amor bogat in chinuri
Si-n mangaieri de tot sarac. „

Tag-uri:, , ,

Lasă un răspuns

